onsdag 6 januari 2010

Snö och soffköp!

Nu har vi snö här i Åstorp igen! Det är vitt och kallt och även om jag fryser så älskar Trollan det! Vi har till och med hämtat hem en pulka från farfar så nu kan vi ut och åka även hemma. Hoppas att det blir av nu med... Men Trollan har i alla fall varit på pulka promenad med farfar i skogen idag medan Magnus och jag begav oss till Hyllinge och härliga hem för att återigen titta på soffa. Vi var iväg i måndags men kunde inte riktigt ena oss för vilken det skulle bli, men var laddade idag och hade bestämt oss för att det blir nu eller aldrig. Jag känner lite panik inför att få ordning innan bebisen vill titta ut :) Vanligt, jag vet! Vi hade pratat ihop oss om en rea soffa som vi tyckte var ett ruggugt bra pris på, den var snygg och man satt bra i den, men vi ratade den faktiskt mot en lite dyrare, skönare och snyggare :) Den hade vi missat förra gången. Dock har vi inte fått hem den. Svärfar har lovat att hjälpa oss få hem dem inom två veckor då den måste hämtas. Perfekt! Då får vi lite tid att fundera ut vad vi ska göra med vår nuvarande. Det är ju egentligen inget fel på den så slänga den vill man inte, men den är inte i direkt toppskick för att säljas heller... Och källarförådet är tämligen överfullt. Men vi hittar nog en lösning på soffan och akvariumet med :)

Vi hann även med att njuta lite av varm brasa på åsen innan vi begav oss hemåt frampå eftermiddagen. Då påbörjades projekt gardiner till sovrummet. De har varit lite långa och jag fick mig rycket att kapa av dem till rätt längd. Perfekt! Sen blev det lite ommöblering av sovrummet så nu finns det plats för 4 personer där! Inte illa! Trollan får ha kvar sin lilla säng och kan när hon vill sova jämter papap och bebisen får hörnan där trollans säng stått. Trollan har ju eget rum med stor säng i, men på sista tiden har hon velat sova mer och mer inne hos oss så hennes lilla säng har blivit kvar sedan vi bytte och gjorde om rummen. Jag tror det här blir en bra lösning för oss!

I morgon är det dags att besöka barnmorskan igen. Känner mig lite smånervös. Vet inte riktigt varför egentligen. Tror jag är lite orolig att blodtrycket ska vara högt. Har känt mig stressad sista tiden och haft svårt att koppla av... Jaja, det visar sig i morgon. Ska samtidigt bli skönt att komma på kontroll igen. Det var ett tag sedan.

Inga kommentarer: