tisdag 12 januari 2010

Pyssel

Har varit dålig på att skriva på ett par dagar... Har inte varit riktigt på humör. Kroppen känns tung och jag har svullnat upp en hel del i händerna. Känns skitjobbigt. Jag kan inte riktigt greppa nålar och trä symaskinen som jag vill. Suck. Men, jag ska vara glad att jag klarat mig hittills. Jag får fortfarande på mig ringarna och det är min barnmorska imponerad av... Men jag blir mest deprimerad då de annars är så stora att de hotar med att ramla av och ibland faktiskt gjort... Antar att det är alla hormoner som gör att det känns tugnt och deppigt. Det och alla sammandragningar + fogarna. Sammandragningarna bryr jag mig inte så mycket om längre. Visst är de obehagliga och ibland gör de ont, men skulle bebin titta ut nu gör det inget. Det var värre för 10 veckor sedan. men fogarna gör så sjukt ont. Jag kan inte sova på nätterna för varje gång jag rör på mig är det som om någon sliter sönder blygdbenet. Ja, nu gnäller jag. Jag längtar efter bebisen ska komma ut, men ändå är jag inte redo för det. Kanske alla känner så...

Det mesta är i alla fall fixat inför att den ska komma. Spjälsängen står på plats (dock utan madrass, det måste inhandlas på superkrångliga Ikea, och jag orkar inte... Känns så surt att behöva köra till varutlämmningen för en madrass till spjälsängen...) Skulle det krisa får Trollan låna ut en av sina, det är egetligen till hennes lilla säng vi ska köpa en ny och hon sover ju för det mesta i våran säng ändå. Eller i sin stora.

Garderoben är ihopskruvad och bebiskläderna är tvättade och inlagda. Det är faktiskt inte så mycket eftersom vi inte vet vem det är som ligger däri, och orolig över att nåt ska hända vill man inte fixa alltför mycket heller. Men lite måste ändå fixas innan känner jag. Blir det som efter förra förlossningen tog det tre veckor innan jag riktigt stod på bebnen och över en månad innan jag orkade göra nåt alls. Jag fick inte ens gå på toaletten med låst dörr, eller duscha själv. Denna gången ska det inte bli så! Det har jag bestämt! Dock trodde barnmorskan på en stor bebis denna gången och jag hoppas och ber om att det inte blir som med Isis :S Men det märks i så fall!

Lite bebiskläder har jag dessutom knåpat ihop. 3 bodys och fyra byxor som jag hoppas skrutten kommer att kunna ha. Jag har ju ingen att testa dem på så jag vet ju inte hur det är. :)

Lite bilder kommer på dem för lite stolt är jag ändå. Ska försöka mig på att sy ett par vantar och tossor med så den inte fryser. Men det får bli i morgon. Idag ska jag nog mest bara vara och passa på att njuta av att vara ensam hemma. Magnus och Trollan är i stan med svärmor idag. Så jag har egen tid! Skönt!






1 kommentar:

ann sa...

Alexander hade gärna varit modell ;-) Jättefina kläder! Du är så duktig, du kan vara mer än stolt!
Väntar med spänning på vad det är för filur som tittar ut. Försöker inte på att gissa, hade juh tokfel förra gången. Var så säker på en kille..... Sköt om er, längtar efter att får träffa er alla! puss och kram!