fredag 1 januari 2010

Gott Nytt År

Årets nyårslöfte är här... Jag ska försöka mig på att blogga igen! Nu går jag ju bara här hemma på heltid. Ja, jag har gjort det till viss del under hösten med, men haft en hel del andra projejt md, men nu ska jag bara vara hemma och vara föräldraledig! Skönt! Det är en stund kvar till bebisen tittar ut, men de veckorna vill jag ha lugn och ro och slippa söka städ- och mcDonaldsjobb som min kropp ändå inte orkar med!

Så, idag är första dagen i mitt förhoppningsvis stressfria liv (undrar vem jag lurar nu *s*). Vi ska efter en lugn morgon med sovmorgon ända till kvart i nio (Trollan var vaken i natt en del, lite rädd av alla smällarna) och lite vila på sängen för min del bege oss iväg till Asmundtorp och träffa Magnus kusiner. Ska bli mysigt! Vi var bjudna dit igår kväll att fira nyår, men jag har varit så trött sista tiden så vi tackade nej och var bara hemma, vilket var riktigt skönt. Vi åt god middag, stoppade Trollan i säng vid åtta tiden och själv sov jag vid ca 22 :) På något sätt tycker jag nyår är överskattat... Har alltid tyckt och har väl egentligen aldrig firat det särskilt mycket. Mina minnen av nyår är att äta något man tycker om, se en film och bara softa. Mig veterligen är det bara en gång som det varit partaj och röj och det var i Örebro för hundra år sedan *s*

Ha en fortsatt trevlig nyårsdag!

2 kommentarer:

Dette sa...

Ha ha ha var det då vi hamnade på Frimis och fick stå i kö trots att vi köpt förköp, när typ Casanovas spelade?

Kram

Johanna sa...

*s* Jajemensan! Och jag tror dessutom vi gick hem innan det var slut! *asg* Och dessförinnan var vi de manligaste på festen ;)

Kramis