söndag 3 januari 2010

Ångest

Usch, idag är det en sådan riktig ångest dag. Fick sovmorgon till strax före åtta idag, Trollan har sovit riktigt bra den senaste tiden. Igår somnade hon strax före åtta och kom själv över till oss vid halv tre och somnade om efter en stund och sov sen gott. Underbart! Även jag har sovit ganska bra inatt öven om det är svårt att hitta en sovställning som är bekväm. Jag sover helst på magen, men det är just nu lite svårt, även om jag allt som oftast vaknar på magen ändå :)

Sedan har Trollan och jag tvättat sofföverdrag, bytt lakan i sängarna och tvättat dessa samt en massa övrig tvätt. Vi hade tid till tvättsugan igår med, men det var ingen höjdar dag för någon av oss och jag hann inte tvätta upp allt. Så både igår och idag har jag sprungit fram och tillbaka till tvättstugan så nu är jag helt slut. Magen är stenhård, höfterna värker och det känns som om någon sparkat mig mellan benen... Och ja borde gå ut en långpromenad med Trollan. Det är min stora ångest! Hon kommer aldrig ut för jag orkar inte riktigt. Känns så jobbigt. Hon behöver verkligen ut och röra på sig och sitter numera mest bara inne och pysslar, ser på tv eller bygger lego. Längtar till den dagen bebisen är ute och jag kan ut och aktivera henne. Det är mitt nyårslöte. Så fort jag känner att min kropp fixar det är det minst en timmes motion med Trollan om dagen i alla väder. Min runda lilla tjej blir rundare för var dag och nu känner ag att det är snudd på barnmisshandel. Vi försöker hålla igen på maten och socker etc, men motionen är det tydligen bara jag som inser hur viktig den är. Nu menar jag inte att man måste ut och springa eller så, men en lekstund i lekparken eller att få åka pulka, cykla eller någon annan ute aktivitet vore bra för oss alla! Men som sagt, snart hoppas jag!

Igår slapp jag för övrigt skjutsa Magnus till akuten, svärfar fixade det och Trollan och jag kunde vara hemma och fixa även om varken hon eller jag hade någon bra dag. Men vi pärlade pärlplattor för fullt i alla fall! Och Magnus hade fått en skada vid linsen på ögat och det är ingen vacker syn. Så det kan gå med en ilsken treåring i bilen... Hoppas bara att det är bättre till i morgon, annars får vi åka iväg med honom igen. Men det hoppas vi att vi slipper. Ont har han i alla fall idag och det är inte mycket som blir gjort härhemma även om han försöker. Men jag vet hur ont det gör, så även om jag skäller och gnäller på stackarn vet jag att det inte är lätt.

I eftermiddag får vi besök av André och Carina så när vi fixat ägg blir det till att fixa kakor och kladdkaka till fikat!

Ha en bra dag allihopa!

Inga kommentarer: