lördag 2 januari 2010

Seg dag idag tror jag

Idag är en riktig seg dag. Klockan är bara strax efter 10 och vi vaknade strax före åtta och ändå känns det som om vi varit vakna i hundra år... Isis är på ett riktigt trots/bråkhumör, jag är trött och Magnus är nära döden...

Trollan och jag gick upp vid åtta och åt frukost och efter det har det bara spårat ur. Ingen har lust med något idag och ingen orkar ta tag i något. Utom Trollan! Hon ska spela dator, se på TV, pärla, lera, leka med nya leksakerna samt hjälpa till. Allt på en gång! Det är bara det att ingenting går hennes väg idag heller och vi ska bara sitta med henne. Men det är så det är att vara förälder, jag vet! Och oftast är det underbart, bara inte just idag.

Igår lyckades dessutom Isis peta Magnus i ögat i bilen på väg hem från hans kusiner, så nu är ögar rött, svullet och det rinner var så vi måste kolla upp det. Jag är så måttligt road av en lördag på akuten... Vi som skulle sätta ihop spjälsängen! Kanske därför jag är lite tjurig *ler*

Nej, nu kommer svärfar. Ska höra om han vill barnvakta lite eller om vi ska åka hela familjen till Ängelholm.

Inga kommentarer: