söndag 17 januari 2010

Ensamtid

Igår och idag har jag haft lite ensamtid vilket faktiskt har varit välbehövligt! Inte för att det fungerar bra med troll och m. hemma utan för att ibland finns ett behov av att bara vara själv. Jag är ju ingen superrolig mamma just nu till Trollan, men vi försöker i alla fall och denna veckan har vi varit två gånger på Öppna förskolan tillsammans. Det gör ont att ta sig dit och hem, men det är verkligen värt det! Annars så pysslar vi mest tillsammans Trollan och jag. Det är så himlans skoj för hon har blivit så duktig på att pyssla :) Mammas tös!

Igår blev det mest bara "tråk-saker" gjorda på ensamtiden. Diska och städa garderoben. Men det var så skönt att få det gjort och jag gillar att städa och pyssla när man ser resultat. Jag gjorde en stor utrensning i garderoben och tre fulla gekåspåsar får följa med till insamling imorgon! Tänk, vad kläder man har egentligen som man aldrig använder...

Idag har jag bara bakat. Hade tänkt en sy- och bakdag, men efter bakandet var jag så trött så jagv var tvungen att sova och har inte orkat sy. Men jag har bakat brytbröd, ciabata, hamburgerbröd, kärleksmums, kola kakor och annat som är bra att ha i frysen när man sen inte orkar eller har lust att baka. Så ytterligare en sak på min att göra lista innan bebisen kommer är avbockad!

Nu är det ett par saker kvar:

- Fixa en madrass till spjälsängen
- Tvätta vagnen
- Bädda vagnen
- Sy vantar och mössa till bebisen
- Sy en skötväska (hmm... jätteklurigt och kommer säkert inte bli av, men jag vet precis hur den jag vill ha ska vara..."
- Sy en klänning eller flera till Troll
- Prova att sy en mössa till Troll
- Sy underbyxor till bebisen
- Skicka iväg Alexanders försenade julklapp som ÄNTLIGEN damp ner i brevlådan i fredags!!! (efter nästan 6 veckor...)

Ja, det är väl ungefär det där samt storstäda lägenheten etc etc... Men det får nästan bli då bebisen kommit ut för just nu vet jag inte hur det skulle göras...

När jag haft min ensamtid har Magnus varit hos svärfar och fixat och Trollan har sovit hos farmor. Igår gjorde de pizza och idag har Troll. farmor och Ove varit på busfabriken. Lycka!

Nej, nu är det dags att göra i ordning en riktigt trött Trolla och sedan skissa på en skötväska. Det samt leta tyg blir kvällens projekt!

Inga kommentarer: